Menu Zamknij
fot. Zbigniew Malak

Dagmara Barna

Sopran, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczennica wybitnej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. W latach 2014–2017 uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA, prowadzonego przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie.

Laureatka konkursów w kraju i za granicą, m. in. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Muzyki Dawnej Cancium Gaudium w Poznaniu, Międzynarodowego Konkursu Pieśni XX i XXI wieku w Karlsruhe czy Międzynarodowego Konkursu w Berlinie. Śpiewaczka otrzymała nagrodę im. Carlo Marii Giuliniego za wykonanie wyrastające z głębokiego przeżycia i czerpiące z istoty człowieczeństwa na 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, a także Nagrodę specjalną ZASP – Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji za szczególne walory artystyczne, w ramach I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Viva Calisia w Kaliszu.

Dagmara Barna specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej. W jej repertuarze operowym znajdują się m. in. partie Haendlowskie takie jak Dorinda (Orlando), Dalinda (Ariodante), Aci (Aci, Galatea e Polifemo). Wcieliła się także w tytułową rolę Poppei w Koroncji Poppei C. Monteverdiego oraz Venus w operze J. Blowa – Venus i Adonis. Wcieliła się także w postać Paminy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta.

Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Izabellę Kłosińską Tomasza Koniecznego, Dirka Snellingsa, Jana Philippa Schulza, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley czy Jerzego Marchwińskiego.

W roku 2011 wraz z Weroniką Grozdew-Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę Renaissance Polish Music z Tabulaturą Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2011 w dziedzinie Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa.

Koncerty Artystki