Menu Zamknij
fot. Anton Birula

Lilianna Stawarz

Kierownik artystyczny Festiwalu Oper Barokowych, kierownik muzyczny orkiestry Royal Baroque Ensemble, klawesynistka, pedagog UMFC, profesor belwederski, kierownik Międzywydziałowego Zakładu Muzyki Dawnej UMFC. W latach 2012-2016 prodziekan Wydziału VII oraz koordynator Biura Koncertowego UMFC w Białymstoku. 

W latach 1991-2017 związana z Warszawską Operą Kameralną, jako muzyk klawesynista, kameralista oraz dyrygent. W latach 2015 -2017 pełniła funkcję Kierownika Artystycznego Opery/Barok w Warszawskiej Operze Kameralnej. Przez 20 lat była członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, z którym dokonała wielu nagrań płytowych i radiowych, uczestniczyła w licznych koncertach oraz liczących się festiwalach muzyki dawnej, w kraju i za granicą (m.in. Brugia, Bruksela, Utrecht, Moskwa, Rzym, Berlin, Nowy York, Nowy Brunszwik). Nagrała także, jako kierownik artystyczny, 6 płyt kompaktowych Opera Omnia Mielczewskiego oraz płytę z dziełami kompozytora polskiego baroku Damiana Stachowicza.

Nagrania solowe: 2005r. C. Ph. E. Bacha (CD Accord), 2007r. – album 2CD – Suity Klawesynowe HWV 426-433 G.F. Haendla (Fundacja Pro Musica Camerata), 2012 r. – Inwencje i Sinfonie J.S. Bacha, 2019r. – Sonaty na skrzypce i klawesyn obligato J. S. Bacha BWV 1014-1019 z Pawłem Łosakiewiczem – University Press. W przygotowaniu: płyta z 12 Polonezami i Fantazjami W. Fr. Bacha oraz z Koncertami klawesynowymi W. A. Mozarta KV 107 – D, Es G i Koncertem klawesynowym D-dur Haydna Hob. XVII:11 z Wrocławską Orkiestra Barokową (Polskie Radio).

Otrzymała nagrodę Fryderyk 2018 w kategorii Album roku -Muzyka Dawna za płytę life z Oratorium Antonio Caldary – Maddalena ai piedi di Cristo, wydaną przez Polskie Radio. W tym samym roku otrzymała także nominację do Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za kierownictwo muzyczne wykonania opery Farnace Antonio Vivaldiego.

Koncerty Artystki